Pobudzanie aktywności społeczno-gospodarczej przez rozwój marki lokalnej w Serbii

Projekt zakłada transpozycję na grunt serbski idei marki regionalnej „Dolina Baryczy Poleca”, będącej przykładem samorządności gospodarczej. Idea powołania własnej marki promującej wyroby i usługi regionalne powstała w ramach wspólnego projektu "Wsparcie Lokalnej Grupy Działania Rzeki Tamiš w Serbii", gdzie wypracowano dla serbskiego partnera strategię rozwoju.
Projekt obejmie pobudzenie lokalnej aktywności społeczno-ekonomicznej poprzez szkolenia, wizytę studyjną i wdrożenie systemu promocji znaku lokalnego: konkurs na wybór nazwy i logo, opracowanie materiałów promocyjnych, regulaminu. Przygotowana będzie koncepcja promocji długookresowej, aby zapewnić marce regionalnej trwałość.
Wizyta polskiej grupy w Serbii posłuży przygotowaniu systemu marki i wybraniu uczestników wyjazdu studyjnego do Polski grupy złożonej ze specjalistów ds. marketingu, liderów i producentów/usługodawców w dziedzinach interesujących dla Serbów, a w których Dolina Baryczy ma doświadczenia.
Wizyta w Polsce pozwoli zapoznać gości ze sposobami zarządzania wizerunkiem produktu lokalnego. Zostanie przeprowadzony instruktaż w zakresie organizacji imprez kajakowych, które partner serbski chce rozwijać na rzece Tamiš.
Dzięki projektowi, LGD Rzeki Tamiš będzie starać się o środki lokalne i unijne na większe przedsięwzięcie oraz będzie współtworzyć projekt turystyczny "Szlakiem lokalnych marek", którego koncepcja została wypracowana na warsztatach międzynarodowych, z udziałem obu partnerów.

Partnerem serbskim jest Eko Talaš, organizacja, która zainicjowała powstanie i obsługuje jako sekretariat Lokalną Grupę Działania Partnerstvo za Potamišje

W ramach projektu odbyły się wzajemne wizyty. Wizyta polskich ekspertów nad Tamišem odbyła się na przełomie kwietnia i maja, a wizyta studyjna Serbów nad Baryczą w lipcu.

Przeprowadzono konkurs na logo regionu, partnerstwa oraz marki lokalnej.

Polscy eksperci pomogli partnerowi LAG TRI opracować regulamin, zasady funkcjonowania marki, przygotować publikacje dla potencjalnych jej użytkowników, przygotować się merytorycznie do zarządzania marką.
Dla odbiorców zewnętrznych przygotowano (w języku serbskim) i wydrukowano ulotkę, broszurę informującą o zasadach korzystania z marki oraz regulamin.

Przeprowadzono szkolenie w organizowaniu spływów kajakowych, które Serbowie chcą wprowadzić jako usługę na rzece Tamiš.



Obszar działania TRI

Projekt został sfinansowany w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności "Przemiany w Regionie" - RITA,
realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji